[Chýbajúce živiny] Vitamín D3: Zdroje, účinky a suplementácia

V dnešnom článku zo série „Chýbajúce živiny“ sa budeme venovať ďalšej esenciálnej živine, ktorej máš pravdepodobne (po väčšinu roka) nedostatok. Ide o jednu z najdôležitejších živín pre fungovanie tvojho tela, ktorú ako jednu z mála získavaš viac z prostredia ako zo stravy. Aké sú jeho úlohy, ako ho získať dostatok, v akej forme, či vôbec a kedy sa ho oplatí dopĺňať – to všetko sa dočítaš z tohto článku.

[Chýbajúce živiny] B12, kyselina listová, B-komplex: Účinky, zdroje a suplementácia

V dnešnom článku si povieme niečo o veľkej skupine vitamínov rozpustných vo vode známej ako B-komplex. Hoci najčastejšie sú nedostatočné práve vitamíny B12 a B9 (známa ako kyselina listová), povieme si niečo aj o ostatných, menej známych Bčkach – v prvom rade o tom, ako ich získať z potravy, či sa oplatí ich suplementovať, pre koho a v akej forme.

Ako nahradiť toxické chemikálie v domácnosti

V dnešnom článku ti pračlovečica Domka prezradí ako zo svojej domácnosti eliminovať veľmi častý a výrazný zdroj toxínov – bežné čistiace prostriedky – a ako ich nahradiť niečím, čo pravdepodobne doma už máš: obyčajným octom. Zisti ako s týmto lacným, ale mega univerzálnym pomocníkom nahradíš takmer všetky drahé a toxické prostriedky.

(Nielen) Veľkonočné recepty: plnené vajíčka a cukinovo-nutelové mafinky

Veľká noc je už za dverami a preto ti dnes prinášam dva tipy na úžasné dobroty, na ktorých si pochutnávame v pračlovečej domácnosti: jeden slaný a jeden sladký. Obe sú, samozrejme, v súlade so zásadami pračloveka, aj keď sa to z názvu možno nezdá. Môže aj nutella byť fajn? Čítaj ďalej a dozvieš sa…

Mohlo by ťa zaujímať

Tento článok súvisí s mojou publikáciou Kuchyňa Pračloveka - Ako si pripraviť chutné a zdravé jedlo jednoducho a bez receptov. Ak sa ti páčil, určite by som ti odporučil prečítať si tento kompletný návod do kuchyne. Okrem iného sa dozvieš:
  • Ktoré potraviny ti prinesú najlepší úžitok a ktorým sa vyhýbať
  • Ako z takmer prázdnej chladničky vyčarovať chutnú večeru
  • Ako vyťažiť z minima ingrediencií maximum hodnoty
  • Aké pomôcky do kuchyne potrebuješ a ktoré by si mal radšej vyhodiť
  • Ako si vytvoriť epické šejky, šaláty, dezerty a mnoho iného

8 pohybových disciplín pre všestranný pohybový rozvoj

Ak čítaš moje články, tak ti je už asi jasné, že mojim cieľom nie je byť najlepší v jednom druhu pohybu, resp. športu. Myslím si, že oveľa lepšia cesta je byť čo najviac všestranne pohybovo zdatný. Je to lepšie ako pre telo, ktoré potrebuje výzvy a záťaž najrôznejšieho možného druhu, tak aj pre mozog, ktorý sa vždy potrebuje učiť nové veci. Dnes by som ti rád predstavil 8 pohybových disciplín, ktoré mne osobne dali najviac a ktoré odporúčam vyskúšať aj tebe.

Biohacking na štýl Moderného Pračloveka

Biohacking je v dnešnej dobe dosť populárna téma. Každý si pod týmto pojmom predstavuje niečo iné, no vo všeobecnosti by sa dalo povedať, že ide o súbor rôznych tipov a trikov ako vybombovať svoju telesnú schránku pre maximálny výkon, zdravie a dlhovekosť. Dnešný článok ti priblíži môj pohľad na vec a samozrejme aj moje osvedčené „tipy a triky“ z jaskyne, ktoré ti pomôžu byť lepším ako včera.

Mohlo by ťa zaujímať

Tento článok súvisí s mojou najdôležitejšou publikáciou Princípy Pračloveka - Životospráva pre vyšší výkon, lepšiu postavu a pevné zdravie. Ak sa ti páčil, určite by som ti odporučil prečítať si tento kompletný návod k vylepšenej životospráve. Okrem iného sa z nej dozvieš ako:
  • Optimalizovať tvoj hormonálny systém pre čo najväčší úbytok tuku a príbytok svalstva, úplne prirodzene
  • Zlepšiť svoj mentálny výkon, aby si mohol myslieť čisto a jasne a byť produktívny počas celého dňa
  • Posilniť svoj imunitný systém, aby si bol zdravý a fit po celý rok
  • Zbaviť sa neovládnuteľnej túžby po jedle a mať hlad pod kontrolou, takže nebudeš závislý od neustáleho prísunu jedla
  • Predĺžiť si život a zároveň neporovnateľne zlepšiť jeho kvalitu

11 nápadov na rannú rutinu úspešného pračloveka

Neviem o žiadnom človeku, čo to niekam dotiahol, ktorý by nemal rannú, prípadne večernú rutinu. Je to úžasný spôsob ako svoj osobnostný rast nastaviť na „autopilota“ a byť každý deň lepší ako včera. V dnešnom článku si povieme niečo o tom, prečo je rutina dôležitá a dám ti zopár tipov na aktivity, ktoré sa mne osobne osvedčili a ktoré ti odporúčam do svojej rannej rutiny zaradiť.

5 silových prvkov pre maximálnu kontrolu svojho tela

Odkedy sa pamätám, som zástancom minimalizmu. Vždy som vyhľadával tých málo vecí, ktoré mi prinesú čo najviac výsledkov za relatívne málo úsilia. Vo svete pohybu, alebo konkrétnejšie silového rozvoja (predovšetkým vrchnej časti) tela to platí tiež. Existuje 5 silových prvkov, ktoré ak zvládneš, nebudeš mať problém prakticky so žiadnym iným. Hoci úsilia ťa ich dosiahnutie bude stáť veruže celkom dosť, ak ich raz dosiahneš, stačí ti cca pol hodina týždenne na ich udržiavanie. Ktoré sú to?