[Chýbajúce živiny] Vitamín K2: Zdroje, účinky a suplementácia

K2 je jeden z menej známych vitamínov a jeho účinky sa prejavia z dlhodobého hľadiska v podobe zdravia srdcovo-cievneho systému, pevných kostí a zdravých zubov. Jeho zdroje v potrave sú dosť obmedzené a preto je veľmi dôležité dbať na jeho dostatočný príjem z nie práve typických potravín. V dnešnom článku zistíš ktoré sú najlepšie zdroje tohto vitamínu, či sa oplatí suplementovať, v akej forme a na čo pritom dávať pozor.

[Chýbajúce živiny] Vitamín D3: Zdroje, účinky a suplementácia

V dnešnom článku zo série „Chýbajúce živiny“ sa budeme venovať ďalšej esenciálnej živine, ktorej máš pravdepodobne (po väčšinu roka) nedostatok. Ide o jednu z najdôležitejších živín pre fungovanie tvojho tela, ktorú ako jednu z mála získavaš viac z prostredia ako zo stravy. Aké sú jeho úlohy, ako ho získať dostatok, v akej forme, či vôbec a kedy sa ho oplatí dopĺňať – to všetko sa dočítaš z tohto článku.

[Chýbajúce živiny] B12, kyselina listová, B-komplex: Účinky, zdroje a suplementácia

V dnešnom článku si povieme niečo o veľkej skupine vitamínov rozpustných vo vode známej ako B-komplex. Hoci najčastejšie sú nedostatočné práve vitamíny B12 a B9 (známa ako kyselina listová), povieme si niečo aj o ostatných, menej známych Bčkach – v prvom rade o tom, ako ich získať z potravy, či sa oplatí ich suplementovať, pre koho a v akej forme.

Ako nahradiť toxické chemikálie v domácnosti

V dnešnom článku ti pračlovečica Domka prezradí ako zo svojej domácnosti eliminovať veľmi častý a výrazný zdroj toxínov – bežné čistiace prostriedky – a ako ich nahradiť niečím, čo pravdepodobne doma už máš: obyčajným octom. Zisti ako s týmto lacným, ale mega univerzálnym pomocníkom nahradíš takmer všetky drahé a toxické prostriedky.

(Nielen) Veľkonočné recepty: plnené vajíčka a cukinovo-nutelové mafinky

Veľká noc je už za dverami a preto ti dnes prinášam dva tipy na úžasné dobroty, na ktorých si pochutnávame v pračlovečej domácnosti: jeden slaný a jeden sladký. Obe sú, samozrejme, v súlade so zásadami pračloveka, aj keď sa to z názvu možno nezdá. Môže aj nutella byť fajn? Čítaj ďalej a dozvieš sa…

Mohlo by ťa zaujímať

Tento článok súvisí s mojou publikáciou Kuchyňa Pračloveka - Ako si pripraviť chutné a zdravé jedlo jednoducho a bez receptov. Ak sa ti páčil, určite by som ti odporučil prečítať si tento kompletný návod do kuchyne. Okrem iného sa dozvieš:
  • Ktoré potraviny ti prinesú najlepší úžitok a ktorým sa vyhýbať
  • Ako z takmer prázdnej chladničky vyčarovať chutnú večeru
  • Ako vyťažiť z minima ingrediencií maximum hodnoty
  • Aké pomôcky do kuchyne potrebuješ a ktoré by si mal radšej vyhodiť
  • Ako si vytvoriť epické šejky, šaláty, dezerty a mnoho iného

8 pohybových disciplín pre všestranný pohybový rozvoj

Ak čítaš moje články, tak ti je už asi jasné, že mojim cieľom nie je byť najlepší v jednom druhu pohybu, resp. športu. Myslím si, že oveľa lepšia cesta je byť čo najviac všestranne pohybovo zdatný. Je to lepšie ako pre telo, ktoré potrebuje výzvy a záťaž najrôznejšieho možného druhu, tak aj pre mozog, ktorý sa vždy potrebuje učiť nové veci. Dnes by som ti rád predstavil 8 pohybových disciplín, ktoré mne osobne dali najviac a ktoré odporúčam vyskúšať aj tebe.

Biohacking na štýl Moderného Pračloveka

Biohacking je v dnešnej dobe dosť populárna téma. Každý si pod týmto pojmom predstavuje niečo iné, no vo všeobecnosti by sa dalo povedať, že ide o súbor rôznych tipov a trikov ako vybombovať svoju telesnú schránku pre maximálny výkon, zdravie a dlhovekosť. Dnešný článok ti priblíži môj pohľad na vec a samozrejme aj moje osvedčené „tipy a triky“ z jaskyne, ktoré ti pomôžu byť lepším ako včera.

Mohlo by ťa zaujímať

Tento článok súvisí s mojou najdôležitejšou publikáciou Princípy Pračloveka - Životospráva pre vyšší výkon, lepšiu postavu a pevné zdravie. Ak sa ti páčil, určite by som ti odporučil prečítať si tento kompletný návod k vylepšenej životospráve. Okrem iného sa z nej dozvieš ako:
  • Optimalizovať tvoj hormonálny systém pre čo najväčší úbytok tuku a príbytok svalstva, úplne prirodzene
  • Zlepšiť svoj mentálny výkon, aby si mohol myslieť čisto a jasne a byť produktívny počas celého dňa
  • Posilniť svoj imunitný systém, aby si bol zdravý a fit po celý rok
  • Zbaviť sa neovládnuteľnej túžby po jedle a mať hlad pod kontrolou, takže nebudeš závislý od neustáleho prísunu jedla
  • Predĺžiť si život a zároveň neporovnateľne zlepšiť jeho kvalitu

11 nápadov na rannú rutinu úspešného pračloveka

Neviem o žiadnom človeku, čo to niekam dotiahol, ktorý by nemal rannú, prípadne večernú rutinu. Je to úžasný spôsob ako svoj osobnostný rast nastaviť na „autopilota“ a byť každý deň lepší ako včera. V dnešnom článku si povieme niečo o tom, prečo je rutina dôležitá a dám ti zopár tipov na aktivity, ktoré sa mne osobne osvedčili a ktoré ti odporúčam do svojej rannej rutiny zaradiť.