mariano

Zakladateľ No Will No Skill a NWNS Academy, autor publikácií Princípy Pračloveka a Kuchyňa Pračloveka

Som moderný pračlovek posadnutý neustálym zlepšovaním samého seba. Či už ide o zdravie, kondíciu, efektivitu práce, výkon mozgu alebo stav mysle, neustále hľadám spôsoby ako ich vylepšiť a zvýšiť tak kvalitu svojho života.

Mojim poslaním je tieto poznatky šíriť do sveta a pomáhať ľuďom byť lepší ako včera – okrem iného prostredníctvom tohto blogu a našej pohybovej Akadémie. Ak ma chceš spoznať, prečítaj si niečo o mne.

Comments (8)

  1. Nemá niekto skúsenosť so sladkou chuťou v ústach, ako keď máte pozostatky medu? Cítiť to hlavne pri nízkom príjme sacharidov.

    1. Ja osobne som to ešte nezažil a môže to byť z rôznych dôvodov. V tomto prípade to bude najskôr príznakom ketózy, čiže by to nemusí byť žiadny problém. Napriek tomu by som sa snažil zistiť ako je na tom inzulínová citlivosť – príliš nízky príjem sacharidov ju môže zhoršiť a to je podľa mňa kontraproduktívne.

  2. Dobrý den,
    zaujímalo by ma teda, aká je dĺžka hladovky, resp. kedy prichadza na rad prvé jedlo dňa, keď sa raňajky vynechávajú. Desiata v práci či rovno obed okolo 14:OO? (podotykam, u mna su to bielkoviny, na obed väčšinou mäso 🙂
    Vopred ďakujem za info.

    1. Zdravím. Na túto otázku si musíte odpovedať sama 🙂 Pre mňa je odpoveď iná každý deň. Neexistuje žiadny univerzálny vzorec.

  3. Článok ma zaujal. Venujem sa rekreačne cyklistike. Preto ma zaujíma, ako príjmať stravu počas tejto aktivity, ak trvá dlhšie, napr. 3-5hod. hrubého času. Ako sa správa organizmus, ak by som doplnil energiu prostredníctvom sacharidov? Vylúči sa inzulín a potom klesne glukóza tak nízko, že môže nastať jej nedostatok, hypoglykémia? Toto mi vychádza pri sacharidovommetabolizme. Ak som ale nadstavený na tukový metabolizmus, mám naďalej dopĺňať energiu prostredníctvom tukov a bielkovín?

    1. Ak si dostatočne adaptovaný, tak nebudeš počas bicyklovania potrebovať dopĺňať energiu, keďže jej predsa na tele máš dostatok.

      Prípadne sa odporúča tzv. super starch, ktorý nájdeš napríklad u Vlada Zlatoša (Kompava). Sám som ho zatiaľ neskúšal, takže skúsenosť s ním nemám.

  4. „Problemom“ hladovania je, ze telo nabera do seba vzdy energiu z okolia. Cim dlhsie clovek neprijme energiu v potrave, tym viac ju prijme z okolia (ci uz si to uvedomuje alebo nie). Jednoduchy test sa da spravit pobytom v prirode bez jedla, co vacsinou kazdy vydrzi ovela dlhsie aj napriek vacsiemu vydaju energie.
    V prirode je energia cista. V meste a medzi ludmi zahltenymi stresom a blbostami tuto energiu potom nasavame do seba a to nam neprospieva. (Nemocnicne priestory su na tom napr uplne najhorsie, lebo nikto to tam energeticky neprecisti a vsetok bordel sa tam stale akumuluje). Vacsina breatherianov su sarlatani a semtam si nieco daju, lebo prezit bez jedla sa da, len na to treba iny zdroj energie kt. sa nachadza v cistej prirode, takze tazko takto zit v meste…
    Preto odporucam kombinovat hladovanie/jedenie aj s prostredim v ktorom sa nachadzame.

  5. Vyborny clanok, tak ako vzdy. Od augusta nejedavam ranajky a citim sa lepsie ako kedykolvek predtym.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

RADY PRAČLOVEKA

Desatoro_suplementy-trans-250

Pridaj sa ku vyše 4000 praľuďom, ktorí odberajú newsletter Rady Pračloveka a stiahni si ebooky Desatoro Prikázaní a Suplementačný Poradca Moderného Pračloveka úplne zadarmo.

Viac info nájdeš TU

Žiadny spam. Odhlásiť.sa môžeš kedykoľvek. Powered by ConvertKit