mariano
Zakladateľ No Will No Skill a NWNS Academy, autor publikácií Princípy Pračloveka a Kuchyňa Pračloveka Som moderný pračlovek posadnutý neustálym zlepšovaním samého seba. Či už ide o zdravie, kondíciu, efektivitu práce, výkon mozgu alebo stav mysle, neustále hľadám spôsoby ako ich vylepšiť a zvýšiť tak kvalitu svojho života. Mojim poslaním je tieto poznatky šíriť do sveta a pomáhať ľuďom byť lepší ako včera - okrem iného prostredníctvom tohto blogu a našej pohybovej Akadémie. Ak ma chceš spoznať, prečítaj si niečo o mne.

Comments (6)

  1. Zdravím teraz začínam rysovačku stačí keď zjem jedno jedlo za deň a to na obed a potom len tréning a večera len čistá voda ?….. Može byť či

    1. Ahoj. Z môjho pohľadu by bolo lepšie zjesť to hlavné jedlo po tréningu, no ak musíš mať tréning neskoro, tak je to asi lepšie ako ho zjesť tesne pred spaním.

  2. Toto je co za blud prekristoverany?

  3. Už som sa stretla aj s názorom že keď som hore dlhšie ako hodinu po zobudení,že nie je dobre už cvičiť na lačno.Spýtam sa či je lepšie byť úplne na vode,alebo ak cítim hlad je dobre podjedať bobuloviny a u tých orechoch sa chcem spýtať aké sú najlepšie a koľko na porciu.Stretla som sa aj z informáciou že sa može aj syrovatkový proteín 15-20g a topodjedanie by malo byť každých 4-5 hodín.A keď chodím cvičiť doobeda o 10.00? Som čítala že 30-60 minút po cvičení by sa mal dať proteín.Ako vyzerá u Vás taký deň? Vo fáze jedenia sa má zjesť jedno jedlo?Mám aj knihu ale bolo by dobre keby tam bol jeden príkladný deň.Vopred veľmi pekne ďakujem.

    1. Problém s príkladným dňom je, že taký neexistuje 🙂 Každý je iný. No skúsim poskladať takýto článok, lebo tú otázku dostávam častejšie.

      Čo je „lepšie“ pre mňa, nemusí byť lepšie aj pre vás. Všeobecne sa hovorí, že ženy prosperujú na hladovke oveľa menej ako chlapi a skôr by sa mali držať 2-3 jedál denne.

      Ja osobne ak by som mal cvičiť o 10:00, tak by som začal deň tukovou kávou a po tréningu 30-60 min by nasledoval proteín. Potom keď príde hlad by som zjedol skôr niečo menšie a potom normálnu večeru á la pračlovek.

  4. „Problemom“ hladovania je, ze telo nabera do seba vzdy energiu z okolia. Cim dlhsie clovek neprijme energiu v potrave, tym viac ju prijme z okolia (ci uz si to uvedomuje alebo nie). Jednoduchy test sa da spravit pobytom v prirode bez jedla, co vacsinou kazdy vydrzi ovela dlhsie aj napriek vacsiemu vydaju energie.
    V prirode je energia cista. V meste a medzi ludmi zahltenymi stresom a blbostami tuto energiu potom nasavame do seba a to nam neprospieva. (Nemocnicne priestory su na tom napr uplne najhorsie, lebo nikto to tam energeticky neprecisti a vsetok bordel sa tam stale akumuluje). Vacsina breatherianov su sarlatani a semtam si nieco daju, lebo prezit bez jedla sa da, len na to treba iny zdroj energie kt. sa nachadza v cistej prirode, takze tazko takto zit v meste…
    Preto odporucam kombinovat hladovanie/jedenie aj s prostredim v ktorom sa nachadzame.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *