mariano
Som náčelník kmeňa Moderných Praľudí posadnutý neustálym zlepšovaním samého seba. Či už ide o zdravie, pohybové schopnosti, kondíciu, efektivitu práce, výkon mozgu alebo stav mysle, neustále hľadám spôsoby ako ich vylepšiť a zvýšiť tak kvalitu svojho života. Mojim poslaním je tieto poznatky šíriť do sveta a pomáhať ľuďom byť lepší ako včera, predovšetkým prostredníctvom tohto blogu.

Comments (16)

  1. A ja ze my mame doma velku spotrebu masla :-D. A ze som jedina divna komu chuti maslo len tak :-).

    Zaujimave citanie a sumar toho ako fungujete.

    Co som ta doteraz sledovala, mala som pocit, ze jedavas menej casto.

    Ak sa mozem spytat, aky je tvoj nazor na pridavanie pridavanie proteinu do rannej tukovej kavy?
    Kava s maslom a kokosacom, cca 15 g oboje s hovadzim hydrolyzovanym proteinom je moje prve jedlo dna, po cca 14-15 hodinovom nejedeni. Neskutocna mnamka.

    V podstate ma zaujima, ci je hovadzi hydrolyzat podla teba dobra volba do tepleho napoja. Lebo srvatka sa neodporuca.

    Diks, pekny den

    1. Ahoj. Podľa mňa super, ja to tiež tak robím. Dá sa to aj so srvátkovým, trik je v tom, že vymixuješ najprv bez nej (nech trochu klesne teplota) a potom ju pridáš na druhé kolo 🙂

  2. Mňa by zaujímalo to, že prečo potom ľudia, ktorí celý deň nič nejedia, neraňajkujú, niekedy ani obed nestíhajú a napraskajú sa až večer, sú tuční a nedokážu schudnúť… ? o.k. beriem, že možno jedia všetko čo príde, ale predsa je to „podobný“ princíp… ďakujem za odpoveď.

    1. Stres, nesprávne jedlo, žiadny pohyb, plno toxínov, málo spánku… vyber si 🙂 Keby to bolo také ľahké, že iba neješ cez deň a si fit, tak by to asi robilo viacero ľudí. Navyše, mám taký pocit, že „nič nejedia“ u takýchto ľudí znamená niečo ako „frappacino v starbucks, fit tyčinka a čipsy počas ťukania do počítača a na zahnanie smädu kofola“.

  3. Ahoj, mohol by si prosim vysvetlit (ukazat v tomto jedalnicku) to 12-13hod okno bez prijmu energie? Zvycajne mas rano okolo 7:00 kavu/caj s tukom a vecer okolo 21:00 nejake mensie jedlo? Mam tomu rozumiet tak, ze mensie jedla (jogurt, protak,… ) sa v podstate nezapocitavaju do „standardneho“ energetickeho prijmu?

    Dakujem

    1. Ahoj. Večer okolo 21:00 menšie jedlo „normálne“ nemávam. Počas týchto 9 dní som to porušil častejšie ako zvyčajne. Tú lyžičku jogurtu a glg mlieka (zvyšok po tom ako som dal zarobiť jogurt), resp čaj nerátam. Vývar tiež nie je práve bez energie, ale v rámci toho okna by som ho nezarátal, ten proťák bol viac ako 12 hodín pred ďalším príjmom energie.

      Inak, ako hovorím, neposeriem sa z toho keď to poruším, no treba si uvedomiť, že moja citlivosť na inzulín a level pohybovej aktivity je niekde inde ako je bežné a preto ak by som bol vo fáze že sa potrebujem dať do formy, tak by som si to určite odpustil.

      1. Ahoj. Dakujem za odpoved. Som rad, ze si vypisal aj male jedla, ktore si mal, ale v podstate ich z nejakych dovodov nezaratavas do energ prijmu. Dava to lepsi (realny) obraz o tom, ako fungujes (a ze defacto to nie je az taky problem). Este viem, ze si velky „fanusik“ kefiru 🙂 Mohol by si blizsie popisat v akom mnozstve, kedy a s akymi primesami ho konzumujes?
        Dakujem.

        1. Kefír dávam väčšinou jednou z troch možností: buď iba samotný, alebo ho pridávam do kašičky miesto jogurtu, alebo do smoothie / vajčisu. Upozornil by som ale na to, že tento týždeň bol trochu výnimočný tým, že Domka robila viac experimentov a teda bolo viac „koštoviek“. Väčšinu dní mám 2-3 jedlá: niečo na štýl kašičky, alebo smoothie, polievku a hlavné jedlo s dezertom. Pomedzi to, ak niečo, tak dávam orechy, občas čokoládu a samozrejme mastnú kávu, ktorá by sa tiež mohla rátať za jedlo, no ja ich ako jedlo neuvádzam.

  4. Zaujimave, hlavne to 35g masla do kavy. Alebo som niekde prehliadol desatinnu ciarku? 🙂
    V kazdom pripade, asi viacero „kalkulackovych lenivcov“ vratane mna by potesilo, keby ku kazdemu dnu bol aj sumar makronutrientov. Aspon zaklad KJ/T/S/B/Al (netreba kazdy tuk rozpytvavat na molekularnu uroven). Teraz totiz vobec netusim, ci v porovnani s tebou papkam vela alebo malo alebo ako…

    1. Veru neprehliadol 🙂 Možno to nahodíme do nejakej kalkulačky a pridám aj energickú hodnotu a pomery makroživín.

      1. Cau, mas aspon nejaky orientacny prehlad, aky mas denny kaloricky prijem a vydaj? A zhruba v akom pomere je tvoja prijata energia z tukov, sacharidov a bielkovin?
        Dik za info.

        1. Ahoj. Nemám veru. Zatiaľ som sa neodhodlal aby som to nahodil do nejakej kalkulačky, no ak by sa to niekomu chcelo, tak nech to urobí a hodí sem do komentára 🙂 Pravdupovediac ma to ani veľmi nezaujíma. Pamätaj si radšej toto:
          1. Sacharidy si musíš zaslúžiť. Ak poriadne netrénuješ, tak ich znižuj na minimum. Alebo radšej trénuj a dopraj si ich.
          2. Mikronutrienty sú aspoň tak dôležité ako makrá. Kvalita je dôležitejšia ako kvantita a nie je kalória ako kalória.
          3. Nekŕmiš iba seba, ale aj svoje baktérie.
          Čo sa týka výdaja, tak neverím tomu, že sa to dá presne odmerať mimo laboratórnych podmienok, ktoré sú masívnym zásahom do normálneho fungovania (a teda výsledok je irelevantný).

          1. Ahoj, dik za dalsie tvoje know-how. 🙂 Mne ide o to, ako zistim, kolko by som mal/mohol jest (kolko si zasluzim za den 😀 ) Jest mi chuti, ale snazim sa nejak rozumne, nech to ma hlavu a patu. Neranajkujem skoro vobec a obed/vecer nejaka kvalit bielkovina a zelenina/salat + maslo/olej/ghee/slanina. Kombinacie su hadam v pohode, len mnozstvo netusim ake by som mal. Vdaka 😉

        2. Ja verím tomu, že pokiaľ ješ prirodzené potraviny, tak si telo prirodzene vie určiť koľko potrebuje a kedy máš dosť. Máme na to hormóny ako leptín a grelín, ktoré ak správne fungujú (tj nerozhádzal si ich konzumáciou cukru a pod), tak ťa zastavia včas.

  5. cau, nie je tam tej slaniny nejak vela? resp. preco je vhodne ju zaradit v takych relativne vyssich mnozstvach, hlavne ked sa teda berie do uvahy jej skoro kazdodenne konzumovanie…. a nevsimol som si tam rastlinne oleje, taky olivovy nepouzivas ? a co taka bryndza, z hladiska probiotik je to podla mna supa, aj ked zas vidim ze ty tam takych potravin mas uz aj tak dost

    1. Ahoj. Slová „slanina“ a „veľa“ sa u nás v jednej vete nepoužívajú. Je možné, že to nie je optimálne, ale je aj možné, že to je výborná voľba. Záleží od toho odkiaľ pochádza, ako bola spracovaná, atď. Ja ten z Village Farm dôverujem 🙂 A toto si nemyslím, že je nejaké prehnané množstvo.
      Oliváč používame, tuším sme ho aj dali do šalátu, ale sa…ehm…stratil v preklade asi 😀 Používame z rastlinných vlastne iba olivový, kokosový a tekvicový. Bryndza je tiež fajn, no až tak často ju nemávam. Nie je to z nejakého špeciálneho dôvodu – ak máš dobrý zdroj a toleruješ ju v pohode, tak nie je čo riešiť.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

RADY PRAČLOVEKA

Desatoro suplementy trans 250

Pridaj sa ku vyše 4000 praľuďom, ktorí odberajú newsletter Rady Pračloveka a stiahni si ebooky Desatoro Prikázaní a Suplementačný Poradca Moderného Pračloveka úplne zadarmo.

Viac info nájdeš TU

Žiadny spam. Odhlásiť.sa môžeš kedykoľvek. Powered by ConvertKit