Tag Archives: tuky

5 dôvodov prečo nechudneš a ako to napraviť

Poznáš to – dodržiavaš stravu, cvičíš takmer denne, už neješ ani sladkosti, no číslo na váhe sa predsa nie a nie pohnúť smerom dolu. Progres sa zastavil a ty nevieš ako to znova nakopnúť. Dnes tu mám pre teba 5 dôvodov, ktoré môžu byť príčiny tvojej frustrácie a povieme si aj ako to napraviť.

Všetko čo potrebuješ vedieť o vajíčkach a ich príprave

Vajcia nie sú iba zdrojom bielkovín, ako ich mnohí vnímajú. Hoci obsahujú tie najlepšie a najvstrebateľnejšie bielkoviny z prirodzených potravín, sú tiež jednou z najvýživnejších potravín vôbec – naozajstná superpotravina. Okrem bielkovín tiež obsahujú dávku tých správnych tukov (vrátane cholesterolu) a mikronutrientov – beta karoténov a ďalších vitamínov rozpustných v tukoch. Ako ale vybrať to

Ako by mala vyzerať optimálna strava podľa vedy?

Už dlhšie sa zamýšľam nad tým, aký má vlastne zmysel v článkoch citovať štúdie. Veď ku každému „faktu“ si môžeš vždy nájsť také, čo ho potvrdzujú, ale aj také, čo ho kompletne vyvracajú. Nakoľko by sme mali na ne prihliadať? A čím, ak nie štúdiami, by sme sa mali pri optimalizácií vlastnej životosprávy riadiť? O tom

Opýtaj sa Pračloveka: Kombinácia a časovanie potravín, pizza efekt

V dnešnom vydaní rubriky „Opýtaj sa pračloveka“ sa zaoberáme otázkou kombinácie jedál – hlavne obávanej kombinácie sacharidov a tukov a dnes tak populárneho pizza efektu. Povieme si aj o nezmyselných diétach odporúčajúcich delenú stravu a o tom, či je vhodné jesť sacharidy na večeru. Čo na to pračlovek?

2 základné tuky v Kuchyni Pračloveka a ako ich vyberať

Ak už nejakú dobu sleduješ tento blog, resp. ak si prečítal Princípy Pračloveka, už ti je dávno jasné, že tuky nie sú ani zďaleka také zlé, ako ich opisujú v médiách. Práve naopak, sú vyslovene potrebné pre tvoje telo a navyše jedlu dávajú plnšiu chuť. Keďže tvoria hlavný zdroj energie Moderného Pračloveka, v mojej kuchyni sa používajú

Ako vyberať olivový olej a prečo ho nepoužívať na varenie (+ alternatívy)

Aj ty varíš na olivovom oleji? Veď v šaláte je zdravý, tak si s ním logicky môžeš pripraviť aj praženicu, nie? Nie tak celkom. Veľa tukov je totiž veľmi citlivých na teplo a pri ich ohrievaní môžeš stratiť veľa hodnotných živín, či dokonca dosiahnuť práve opačný efekt ako by si chcel. Navyše veľa výrobcov olivového oleja

Ako „Zdravé“ Tuky Ničia Tvoje Zdravie A Prečo Potrebuješ Živočíšne Tuky

Omega-6 mastné kyseliny sú väčšinou považované za zdravé tuky, no nie je to až tak celkom pravda. Sú niečo ako dvojsečná zbraň. Sú dôležité, no bez dostatočného príjmu omega-3 kyselín môžu v tele spôsobovať chronické zápaly a zapríčiniť skutočnú katastrofu. Takmer všetky moderné ochorenia, medzi nimi aj choroby srdca, rakovina či cukrovka, sú spôsobené zápalmi. Čítaj

Prečo By Si Nemal Jesť Pred Ani Tesne Po Tréningu

Určite si už čítal kopu článkov o tom, ako efektívne schudnúť, či nabrať svaly. Je ti jasné, že na to, aby si si kvalitne zacvičil, musíš doplniť energiu sacharidmi tesne pred tréningom a že na rast svalov musíš vykopnúť inzulín do nebies a dať do seba proteínový nápoj hneď ako to je možné. No čo

7 Smrteľných Stravovacích Hriechov, Ktoré Ničia Tvoje Zdravie

Ak čítaš tento blog, je dosť možné že sa o svoje zdravie zaujímaš, pravda? No ak slepo nasleduješ rady, ktoré dnes rozdávajú rôzny populárny experti, môžeš si skôr ublížiť, ako polepšiť. Dnes sa pozrieme na 7 najväčších hriechov, ktoré nevedomky páchajú aj ľudia, čo sa o svoje zdravie starajú a ktoré ti môžu spôsobiť vážne

Prečo By Si Mal Jesť Viac Cholesterolu A Nasýteného Tuku

Snáď neexistuje človek na tejto planéte, ktorý ešte nepočul že cholesterol a nasýtené tuky sú zlé a treba sa im vyhýbať. Upchávajú cievy, spôsobujú infarkty a priberáme z nich. Keďže rád vyvraciam zaužívané mýty,  dnes si povieme niečo o tom, prečo by si mal jesť viac a nie menej týchto smrteľne chutných záležitostí.

Top