Tag Archives: sila

5 silových prvkov pre maximálnu kontrolu svojho tela

Odkedy sa pamätám, som zástancom minimalizmu. Vždy som vyhľadával tých málo vecí, ktoré mi prinesú čo najviac výsledkov za relatívne málo úsilia. Vo svete pohybu, alebo konkrétnejšie silového rozvoja (predovšetkým vrchnej časti) tela to platí tiež. Existuje 5 silových prvkov, ktoré ak zvládneš, nebudeš mať problém prakticky so žiadnym iným. Hoci úsilia ťa ich dosiahnutie

7 častých otázok o cvičení, alebo prečo sa radšej hýbať mimo posilovne

Aké sú najčastejšie chyby pri výbere cvičenia? Aký je rozdiel medzi pohybom a cvičením? Rozdiel v tréningu žien a mužov? Tieto a ďalšie otázky sme rozoberali v tomto rozhovore so mnou na blogu Dušana Plichtu. Nájdeš v ňom dokonca aj krátku video ukážku piatich výživných cvikov, ktoré môžeš použiť na rozhýbanie sa v kancelárií.

7 prerekvizít pokročilých silových prvkov, na ktorých potrebuješ zamakať

Takže chceš byť silný ako beštia? Chceš sa naučiť pokročilé silové prvky, ako muscle up, front lever, planche, kliky v stojke, výtlaky do stojky a podobné kúsky, z ktorých väčšine ľudí padá sánka? Dnes tu mám pre teba 7 prerekvizít pre vybudovanie týchto prvkov demonštrujúcich vysokú úroveň sily a kontroly, na ktorých pravdepodobne potrebuješ popracovať,

Opýtaj sa Pračloveka: Ako si zlepšiť kvalitu erekcie a sexuálneho života

V dnešnom vydaní Opýtaj sa Pračloveka rozoberáme extra-šťavnatú nádielku otázok, ktorú pravdepodobne rieši väčšina mužskej časti populácie: ako zlepšiť kvalitu svojej erekcie a sexuálneho života ako takého. Povieme si, čo konkrétne by si zo svojho stravovacieho a tréningového režimu nemal vynechať, aby ťa tvoj malý kamarát vždy poslúchal a bude reč dokonca aj o predĺžení

Týchto 9 pohybov by mal zvládnuť pohybovo zdatný človek… Ako si na tom ty?

Článok o 9 pohyboch, ktoré by mal zvládnuť každý sa rýchlo stal najzdieľanejším článkom tohto blogu. Som si ale istý, že ty, ako člen kmeňa Moderných Praľudí chceš byť viac ako len bežným smrteľníkom. Preto som tentokrát zostavil zoznam 9 pohybov, ktoré by si mal zvládnuť, resp. na ktorých by si mal pracovať, ak chceš byť

Opýtaj sa Pračloveka: Ako často cvičíš?

V dnešnom vydaní „Opýtaj sa pračloveka“ sa budem venovať jednej z najčastejších otázok od mojich čitateľov: „Ako často cvičíš?“. Častejšie som dostával hádam už len otázku „Čo mám jesť?“, ktorú som do detailov vysvetlil formou publikácie Kuchyňa Pračloveka. Dnes by som rád vyriešil túto večnú dilemu ohľadom cvičenia, ktorú máš možno aj ty.

[VIDEO] Silový základ Moderného Pračloveka

Prečo tomu hovorím základ, keď som na tom makal niekoľko rokov? Jednoducho preto, lebo ak zvládneš tieto silové prvky, všetky ostatné ti pôjdu ako po masle. Po dlhoročných skúsenostiach s pohybom som dospel k názoru, že každý z týchto prvkov ti odomkne ďalší level v pohybovom svete. Samozrejme sila vršku nie je všetko a dosiahnutie

Aký je ten správny šport pre teba?

Veľa ľudí má dilemu: ktorý šport si vybrať? Akým spôsobom sa čo najrýchlejšie dostanem do formy? Ktorý druh pohybu ma zbaví bolestí? Prípadne ako najrýchlejšie naberiem svaly, funkčnú silu, alebo čokoľvek iné (v závislosti od tvojich cieľov). Prečítaj si moju krátku úvahu na túto tému…

Opýtaj sa pračloveka: Ako pribrať, keď som ektomorf?

Ďalšia z veľmi častých otázok, ktoré mi prichádzajú do mojej virtuálnej schránky je otázka opačná tej, ktorú rieši väčšina ľudí: ako pribrať? Ak máš problém pribrať vytúženú (funkčnú) svalovú hmotu, čítaj ďalej.

[VIDEO] Rozhovor s Pračlovekom na FitnessHack

Adam z FitnessHack ma vyspovedal v tomto krátkom rozhovore, kde sa bavíme aj o „správnom“ hladovaní, flexibilite metabolizmu, ale hlavne o tréningu. Dozvieš sa, aké počty opakovaní robím vo svojom tréningu a aj to, ktoré 3 cviky by som si vybral, ak by som iné nemohol robiť do konca života.

Opýtaj sa Pračloveka: Budovanie svalov, sex a masturbácia

Tak a máme tu oficiálne prvý článok z rubriky Opýtaj sa Pračloveka. Otázkami ste ma naozaj nešetrili a dostal som ich celkom slušný počet. Do tohto článku som vybral 2, o ktorých si myslím, že zaujímajú väčšinu ľudí. V prvej otázke rozoberieme budovanie svalov v kombinácií s hladovkou a nízkym príjmom sacharidov a či to

Týchto 9 pohybov by mal zvládnuť každý. Ako si na tom ty?

V dnešnom článku ti predstavím 9 základných pohybových prvkov, ktoré by podľa mňa mal zvládať každý človek, čo nechce ísť do predčasného pohybového dôchodku. Otestuj sa a pokiaľ niektorý z nich nezvládaš, mal by si sa čo najskôr dať do práce…

[VIDEO] 8 Minútový BEAST Workout na Doma

V spolupráci s Pepsom z Foodcult.sk sme vytvorili takýto šikovný workout na doma. Za skromných 8 minút riadne precvičíš aj svoje najhlbšie útrobné svaly (dôležité pre celkovú silu), riadne potrháš svalové vlákna (základ pre svalový rast) a v zápätí poriadne rozpumpuješ srdce a vyčerpáš glykogén počas dynamickej fázy (predpoklad efektívneho metabolického tréningu).   Článok už nie

Prečo Potrebuješ Silový Tréning A 3 Princípy Ako Ho Robiť Správne

Dodržuješ stravu, cvičíš, no výsledky stále nevidno? Zdá sa ti do toho dávaš všetko, ale celá tvoja snaha je zbytočná? Pravdepodobne nedodržiavaš tieto zásady silového tréningu. Čítaj ďalej a zisti prečo je silový tréning nutnosť bez ohľadu na pohlavie a čoho sa pri ňom treba držať.

7 Najvplyvnejších Hormónov Pre Zdravie A Kondíciu A Ako Ich Ovplyvniť

Všetko čo sa v tvojom tele udeje… tvoje rozhodnutia, neskutočné pocity hladu, alebo výkyvy nálady… všetko závisí od jedného kľúčového faktoru – od hormónov. Množstvo tuku, ktoré sa na tvojom tele ukladá, množstvo svalov, ktoré vybuduješ, tvoje libido, tvoj level energie a schopnosť sústrediť sa na dôležité úlohy… všetko sa priamo odvíja od hormonálnej rovnováhy

Top