Téma: doplnky výživy

Homocysteín, alebo Čo je to metylácia a prečo by ťa to malo zaujímať

Metylácia je jeden z najdôležitejších procesov v tvojom tele, ktorý prebieha každú jednu sekundu aj niekoľko tisíc krát a ovplyvňuje tvoje fyzické, ale aj mentálne a emocionálne zdravie. Ak je nedostatočná, môže viesť k hromadeniu homocysteínu a mnohým iným problémom. Ako zistiť či u teba prebieha správne a čo s tým urobiť ak nie? Prečítaj

3 najčastejšie nerovnováhy živín a ako ich napraviť

Jedávaš pravidelne orgány zvierat? Alebo dávaš prednosť mäsu? Čo tak ryby? Akú soľ používaš? Podľa odpovedí na tieto a ďalšie otázky môžeš odhaliť niektoré nedostatky vo svojej strave. Ak konzumuješ nedostatok, alebo naopak priveľa niektorých druhov potravín, môžeš si ľahko vypestovať nerovnováhu živín. V dnešnom článku sa dozvieš, ktoré z týchto nerovnováh sú najčastejšie, ako

[Krvné testy] Cholesterol, triglyceridy, statíny a srdcovo-cievne ochorenia

„Máš vysoký cholesterol a tvoj lekár ťa straší že ak nebudeš užívať lieky, čoskoro dostaneš infarkt? Alebo iba chceš vedieť celú pravdu o tom, ako to v skutočnosti s tým cholesterolom je? Tak si určite nenechaj ujsť dnešný článok, v ktorom ti prezradím ako najlepšie vyhodnotiť svoje výsledky lipidov v krvi a ako predchádzať srdcovo-cievnym

[Krvné testy] 5 kľúčových testov pre dlhodobé zdravie

[Krvné testy] 5 kľúčových testov pre dlhodobé zdravie

Chceš žiť dlhý život a udržať si pevné zdravie až do vysokého veku? V tom prípade jednoznačne potrebuješ pravidelne nazerať „pod kapotu“ svojho tela, a to napríklad pomocou krvných testov. Žiaľ, krvné testy, ktoré ti urobí lekár počas preventívnej prehliadky, ti toho veľa nepovedia. Preto tu je dnešný článok, v ktorom ti prezradím, aké hodnoty

[Chýbajúce živiny] Vitamín D3: Zdroje, účinky a suplementácia

V dnešnom článku zo série „Chýbajúce živiny“ sa budeme venovať ďalšej esenciálnej živine, ktorej máš pravdepodobne (po väčšinu roka) nedostatok. Ide o jednu z najdôležitejších živín pre fungovanie tvojho tela, ktorú ako jednu z mála získavaš viac z prostredia ako zo stravy. Aké sú jeho úlohy, ako ho získať dostatok, v akej forme, či vôbec

[Chýbajúce živiny] Magnézium (horčík): Zdroje, účinky a suplementácia

Magnézium

Magnézium je esenciálny minerál a druhý najviac zastúpený elektrolyt (prenášač elektrického napätia) v tvojom tele. Je druhým v poradí v rebríčku nedostatkových živín v živote civilizovaných ľudí, hneď po vitamíne D3. Odkiaľ ho najlepšie doplniť? Oplatí sa suplementovať? V akej forme? Čítaj ďalej a dozvieš sa.

[Chýbajúce živiny] B12, kyselina listová, B-komplex: Účinky, zdroje a suplementácia

V dnešnom článku si povieme niečo o veľkej skupine vitamínov rozpustných vo vode známej ako B-komplex. Hoci najčastejšie sú nedostatočné práve vitamíny B12 a B9 (známa ako kyselina listová), povieme si niečo aj o ostatných, menej známych Bčkach – v prvom rade o tom, ako ich získať z potravy, či sa oplatí ich suplementovať, pre

Deň v živote Moderného Pračloveka (strava, rituály, pohyb)

Rutina

Často dostávam otázku typu „Čítal som tvoje články/knihy, ale akosi ich neviem zakomponovať do svojho života. Ako to robíš ty?“, prípadne žiadosti o môj ukážkový jedálniček. Tak som sa rozhodol, že ti načrtnem ako vyzerá ideálny pracovný deň v mojom živote so všetkým, čo k tomu patrí – stravou, pohybom, resp. pracovnými návykmi.

Biohacking na štýl Moderného Pračloveka

Biohacking je v dnešnej dobe dosť populárna téma. Každý si pod týmto pojmom predstavuje niečo iné, no vo všeobecnosti by sa dalo povedať, že ide o súbor rôznych tipov a trikov ako vybombovať svoju telesnú schránku pre maximálny výkon, zdravie a dlhovekosť. Dnešný článok ti priblíži môj pohľad na vec a samozrejme aj moje osvedčené

Top