Inšpiruj sa rannou rutinou týchto siedmych slovenských osobností

Ranná rutina

Pre dnešný článok som vyspovedal inšpiratívne slovenské osobnosti a opýtal som sa ich aká je prvá hodina ich dňa. Tá je totiž najdôležitejšia a má obrovský vplyv nie len na zvyšok tvojho dňa, ale na celkové smerovanie tvojho života. Nechaj sa inšpirovať týmito úspešnými ľuďmi z rôznych oblastí života…

Povedz mi, čo robíš prvú hodinu svojho dňa a ja ti poviem kde budeš o 5 rokov.

Už neviem, či som tento výrok vymyslel sám, alebo som ho niekde počul. Každopádne som si istý, že ranná rutina je jedna z vecí, ktoré v obrovskej miere ovplyvňujú, kam to v živote dotiahneš. Asi každá úspešná osobnosť má svoju vlastnú a preto som sa rozhodol opýtať sa tých, ktorých osobne považujem za inšpiráciu, ako vlastne štartujú svoj deň. Tu sú odpovede, ktoré som od nich dostal:

Dušan Plichta

Bloger (dusanplichta.com) a zakladateľ Powerlogy, konceptu vylepšených raňajok a snackov pre aktívnych ľudí dusan-plichta-profil-2-300x289

Ak sa zamyslím reálne nad tým čo ma robí šťastným, tak ma napadne káva, ľadová voda a dobré jedlo. To všetko však preto, aby som sa naladil pre štádium Flow a realizoval svoj kreatívny potenciál. To ma naozaj napĺňa asi najviac a tak mi vôbec nerobí problém vstávať už o

6.00. Na svoje ráno sa totiž tešim

6.00 Budíček

6.05 Nažhavým kávovar a WC 🙂

6.15 Ranná ľadová sprcha

6.30 Strečing na balkóne, alebo ak mi chýba príroda, tak v lese za domom 6.45 Príprava rannej Power Coffee s maslom a MCT

7. 00 Sluchátka na uši, obľúbený Coffeehouse playlist na Spotify, popíjam si raňajkovú kávu a tvorím články, blog, obsah, stratégiu …proste frčím podľa priorít v stave Flow, do ktorého sa dostávam práve vďaka tejto rutine.

Ak by som mohol niečo vylepšiť, tak by som prijal vlastný bazén s chladnou vodou pre ranné plávanie, alebo aspoň ľadovú kaďu. Na víkend sa rutina mení a najlepšie je vstať, urobiť len prekvapkávanú Power Coffee a popíjať pri čitaní a meditovaní nad hodnotnou knihou. Potom nasledujú obľúbené raňajky: volské oká na masle, avokádo, paradajky a šalát pokvapkaný MCT olejom a posypaný morskou soľou.

Vlado Zlatoš

PaedDr. Vlado Zlatoš, PhD, Autor vladozlatos.com – inšpiratívneho blogu o funkčnom stravovaní a výživnom pohybe, zakladateľ Skill LAB – parkourovej telocvične v NR a BA, pôvodca Wellnes Proteinu a iných funkčných potravín a poradca pre vrcholových športovcov

vlado_team_foto_bigRáno zvoní budík a od toho momentu som použiteľný prakticky na čokoľvek (stavy typu narážanie do steny, spomalený mozog alebo niečo podobné už nepoznám asi 15 rokov, ešte aj pri budíku som do vždy 2s a to je 5m odo mňa vzdialený)

Moje prvé myšlienky, ktoré si vedome navodím hneď po zobudení, smerujú k vďačnosti. Veta vždy začína:

“môj drahý priateľu, ďakujem ti za tento krásny deň, do ktorého som sa mohol prebudiť, úprimne verím, že dnes sa mi stane niečo nádherné, vytvorím nové hodnoty, vyriešim náročnejšie problémy a viem, že budem oporou pre ľudí, na ktorých mi záleží…”

(začiatok vety je vždy rovnaký, jej koniec skôr podľa toho, aké výzvy mám v daný deň pred sebou naplánované, ale afirmácia musí byť v hlave po zobudení ako prvá)

Po absolvovaní WC, umytia sa či vypitia asi 0,5L vody si mierne zacvičím a rozdýcham sa (niečo ako 5 Tibeťanov, ale skôr taká vlastná improvizácia, myšlienkami som v prítomnosti, vnímam telo a počúvam ho) Budík mi ráno zvoní buď okolo 5:00 alebo 6:30. Ak vstávam 6:30 tak hodinu čítam knihy v polohe squat, vydržím tak cca 30 minút kým mi nestŕpnu nohy, potom až polohy striedam.

Od 7:30 zobudím dievčatá (manželku a dcéru), pozeráme rozprávky, hráme sa, robím kávu / čaj pre Tinku, berieme psa (Cindy) venčiť a zároveň sa vezieme do škôlky s Amélkou. Keď začnem opäť pracovať, je cca 8:45.

Ak vstávam okolo 5:00 tak to preto, že cez deň a doobedie nemám dostatočne veľký časový blok na “zjedenie žaby” (top náročné a dôležité úlohy), riadim projekty, vybavujem veci pre ďalší posun (aj tento email píšem výnimočne v tomto modely dňa, od 7:30 je to už podobné ako v prvom režime .

Prvé 4 až 6 hodín od zobudenia nekonzumujem nikdy nič (aspoň nie cez pracovný týždeň), pijem výlučne čistú filtrovanú vodu a hlad je moja jediná istota, že budem mať TOP duševný výkon pre tvorbu a pasovanie sa náročnými úlohami / projektmi / atď

Bernard Koprna

Jeden z top koučov a rečníkov v oblasti osobného rozvoja a kariérneho/biznis rastu na Slovensku, autor Projekt Život – blogu o osobnostnom raste. bernard

Aby moja ranná rutina fungovala, najprv sa uistím, že si predtým doprajem kvalitný spánok. Takže moja ranná rutina začína ešte pred rannou rutinou :-).

Hneď ako vstanem sa idem napiť čistej vody – to robím automaticky. Ďalšia podstatná vec, ktorú robím, okrem rannej hygieny, je že si buď na pár minút (5-10) zaskáčem na mieste alebo robím nejaké rýchle pohyby. Rozprúdi to a zobudí celý organizmus. To som sa naučil od Tonyho Robbinsa. Zvykol som chodiť behávať, ale táto aktivita je pre mňa lepšia.

Potom si dám pár minút a sústredím sa na veci, za ktoré som vďačný. To je asi najväčšia vec a je to pre mňa ráno (ale aj počas celého dňa) veľmi dôležité. Spravilo to v mojom živote obrovský rozdiel.

Potom sú raňajky. Keď Boh (teda sliepky) dajú, tak sú to domáce vajcia a zelenina alebo iba rôzne druhy orechov. Pečivo a ani podobné veci nie, pretože ma to spomaľuje. A to je všetko. Potom idem do práce. Ale (na rovinu) nie vždy to takto vyzerá. Sú dni, kedy si pospím dlhšie, sú dni, kedy neskáčem…jediná vec, ktorú robím úplne každý deň, je venovanie sa vďačnosti. Ale okrem toho sa to nesnažím zbytočne siliť.

Dušan Kadlec

Zakladateľ blogu o motivácií a osobnostnom rozvoji Motivation Man img_3397

Tááákže moja ranná rutina nie je zakaždým rovnaká, dosť to totižto závisí od toho, čo mám v danom dni naplánované a čo ma neskôr čaká. Avšak väčšina mojich štartov do nového dňa vyzerá asi takto: Hneď, ako mi zazvoní budík, snažím sa nestrácať čas a postaviť sa na nohy.

Dám si za pohár čistej vody, trošku sa ponaťahujem a rozcvičím, oblečiem a už aj letím von, zabehať si. Ranný beh je niečo, bez čoho si deň nedokážem predstaviť. Preberie ma, nabije energiou, pomôže usporiadať myšlienky. Proste paráda!

Keď sa vrátim, nasleduje dôkladný strečing a opäť do seba kopnem za pohár čistej vody. Potom ide sprcha na schladenie, výdatné raňajky na energiu, pár minút meditácie na oddych a kľud a šálka zeleného čaju ako bonus, než odštartujem svoj deň naplno. Asi toľko k mojim ranným rituálom. Potom už len sadám za počítač a zapisujem všetky tie naložené nápady, ktoré som pri behu mal, až mi horí klávesnica. 🙂

Michal Truban

Zakladateľ najväčšieho webhostingu na Slovensku (websupport.sk), angel investor a mentor pre slovenské startupy, bloger na truban.sk michal-truban-ws

Nemám vždy iba jedno typické ráno. Celkom záleží, či mám ráno tréning, prácu alebo je voľno. V zásade sa ale snažím mať budík stále na ten istý čas a to je 8 hodín. Snažím sa zároveň vstávať vždy tak, aby som mal dostatok času ráno a nemusel sa náhliť. Čiže nemám budík do poslednej chvíle, ale aby som mal aspoň polhodinku na štandardné ranné veci ako návšteva záchoda a zubnú kefku. Väčšinou neraňajkujem, ani pred tréningami. Pomedzi to popozerám maily, skontrolujem kalendár, čo mám dnes vlastne robiť a spravim si kávu. Vec ktorá mi ráno pomáha prežiť je, že sa pomedzi toto celé vždy teším aspoň na jednu vec zo dňa. Naopak ak ma čaká iba ťažký deň, tak sa snažim nad tým moc nerozmýšlať.

Michal Hrehuš

Zakladateľ portálu o osobnostom rozvoji a obchodu s motivačnými predmetmi I can academy michal-stvorec-medium

Môj ranný zvyk, či rutina, ako si to ty nazval, sa formovala počas niekoľkých rokov. Najskôr som začal s meditáciou a postupne sa k tomu pridávali ďalšie a ďalšie veci.

Hneď po sprche a osobnej hygiene meditujem 20-30 minút. Čas pri tom nesledujem, ani sa neobmedzujem. Idem podľa meditácie Svetelné prúdy od Marie Diamond. Následne po meditácii cvičím. Zvykol som si robiť kľuky a postupne zvyšujem ich počet. Potom si napíšem 10 vecí, za ktoré som vďačný a požiadam Vesmír, aby ma viedol na ceste za tým, čo chcem. V posledných dvoch mesiacoch som k tomu pridal aj čítanie. Najskôr si prečítam niečo, čo čítam pravidelne každý deň a potom aspoň 5 minút venujem čítaniu niečoho nového.

Hneď po čítaní, keď sa cítim niečím inšpirovaný, si napíšem najdôležitejšie veci, ktoré chcem počas dňa spraviť. Celá rutina mi trvá 1,5 – 2 hodiny, podľa toho, koľko času som v to dané ráno ochotný tomu venovať. Len veľmi zriedkavo niečo vypustím a keď to spravím, robím to ako vedomé rozhodnutie. Myslím si, že mi to pomáha začať každý deň v dobrej nálade a približne s rovnakým nastavením mysle bez výkyvov kvôli počasiu, spánku, či snom.

Marián Černý

Moderný Pračlovek, autor publikácií Princípy Pračloveka a Kuchyňa Pračloveka, pôvodca hnutia No Will No Skill a (spolu)zakladateľ prvej akadémie pohybu na Slovensku – NWNS Academy mariano

Keďže sám už dlhšie experimentujem s rannými rutinami a rád ľudí inšpirujem, pridal som aj vlastnú, ktorá v aktuálnom období trvá takmer 2 hodiny a vyzerá nejak takto:

Moje rána sú (zámerne) pomalé. Vstávam najradšej podľa svojho vnútorného budíka, ktorý si z času na čas musím prestaviť podľa externého. Čas vstávania záleží hlavne od ročného obdobia – aktuálne to je 6:30 (hoci ma väčšinou vnútorný budík zobudí o niečo skôr). V zime to môže byť aj o niečo neskôr, keďže nerád vstávam za tmy.

Skôr než vstanem z postele sa posadím opretý o stenu a prvá vec, ktorú urobím je moja meditačná rutina, ktorá trvá asi 20 minút. Aktuálne experimentujem s alternatívnou metódou, tzv 6 phase meditation, ku ktorej ma inšpirovala kniha Code of the Etraordinary Mind. Táto je založená na tom, že myseľ jednoducho nevypneš a tak sa ju radšej snažím vedome sústrediť na veci, ktoré mi pomôžu mať lepší deň, resp život: vďačnosť, moje ciele, láskyplnosť, pozitívne afirmácie, vizualizácia ideálneho dňa, atď. V rámci meditačnej rutiny si meriam aj BOLT skóre a ak je pod 40 sekúnd, tak si pridávam aj dychové cvičenia.

Špeciálnu pozornosť venujem svojim cieľom – aktuálnym a dlhodobým, ktoré mám vždy spísané na papieri a ráno si ich prechádzam a vizualizujem. Tiež sa uistím že viem, čo dnes urobím, aby som sa ku nim priblížil. Až po meditácií (a potom, čo som sa na chvíľu pritúlil ku svojej milej) vstávam z postele a mierim rovno do sprchy. Bez studenej vody si už neviem prestaviť svoje ráno. Po nej (alebo aj pred ňou) si namiešam svoj ranný mix práškov – aktuálne to je acerola (prírodný vitamín C) + schizandra (adaptogén) + MSM a púšťam sa do svojej rannej pohybovej rutiny zameranej na rozhýbanie celého tela a na stojku, ktorá sa dá zlepšovať donekonečna.

Pomedzi série visím a pracujem na mobilite nôh. 1-2x za týždeň stojku kompletne nahradím automasážou pomocou loptičky, či foam rollera, ktorú sa snažím implementovať denne aspoň na pár minút. Po stojkovej session, ešte skôr ako sa pustím do práce, nasleduje fáza učenia, počas ktorej si užívam aj svoju prvú rannú kávičku s poriadnou dávkou tuku (maslo, MCT, kokosáč). Fáza učenia má 2 časti: jazyky a čítanie. Vždy mám rozčítané 2 knihy: ráno čítam hlavne knihy na zlepšenie niektorej oblasti svojho života (how-to): podnikania, vzťahov, marketingu, psychológie, efektivity alebo čítam odbornú literatúru ohľadom tréningu, či výživy. Večer sú to skôr ľahké a poučné príbehy a hlavne životopisy inšpiratívnych osobností.

Ráno čítam hlavne v drepe, no striedam polohy podľa pocitu. Po čítaní si ešte urobím zopár cvičení na zdokonaľovanie svojich jazykových schopností – aktuálne používam Duolingo na nemčinu. Potom už nasleduje „pracovná“ fáza, ktorá začína tým, že svoj deň dôkladne naplánujem a určím si svoje priority. Túto rutinu, hoci ju milujem, kompletne obrátim na hlavu, alebo časť z nej vynechám asi raz za týždeň (väčšinou v nedeľu).


Tak čo, inšpirovali sme ťa k vylepšeniu tvojho rána? Ak áno, prosím zdieľaj článok aj medzi priateľov a inšpiruj aj ich. Ak máš aj ty nejakú rannú rutinu, ktorá ti pomáha zlepšovať kvalitu života, alebo ťa robí šťastnejším, budem rád, ak sa o ňu podelíš v komentároch.

ZDIEĽAJ ČLÁNOK
Top