Opýtaj sa Pračloveka: Ako si zlepšiť kvalitu erekcie a sexuálneho života

V dnešnom vydaní Opýtaj sa Pračloveka rozoberáme extra-šťavnatú nádielku otázok, ktorú pravdepodobne rieši väčšina mužskej časti populácie: ako zlepšiť kvalitu svojej erekcie a sexuálneho života ako takého. Povieme si, čo konkrétne by si zo svojho stravovacieho a tréningového režimu nemal vynechať, aby ťa tvoj malý kamarát vždy poslúchal a bude reč dokonca aj o predĺžení výdrže „pri čine“. Verím, že ak si chlap, bude to pre teba zaujímavé čitanie (ak si žena, vo svojom záujme ho môžeš preposlať svojmu chlapovi 🙂 )

Ahoj, mam mierne chulostivu otazku. Co konkretne s principov pracloveka ma pozitivny vplyv na dosiahnutie co najkvalitnejsej erekcie a zabranenie obcasnej dysfunkcie? Ktore cviky a ktore zlozky stravy maju z hladiska principov priamy vplyv na tento aspekt? Tiez co sa tyka celkovo na dosiahnutie kvalitneho sexualneho zivota, ako je napriklad vydrz? Urcite vsetko spolu suvisi a treba sa stravovat zdravo a cvicit ale predpokladam, ze niektore veci maju na to priamy ci uz pozitivny alebo negativny vplyv. Zaujimal by ma nazor moderneho pracloveka k tejto teme. — Peter

Ďakujem ti za šťavnatú otázku, na ktorej odpoveď nepochybne zaujíma každého chlapa. Keďže je celkom zložitá, pôjdeme na to postupne.

Čo konkrétne má z Princípov Pračloveka priamy vplyv na kvalitu erekcie?

Kvalita erekcie a celková sexuálna „funkčnosť“ chlapa je priamo úmerná funkčnosti dvoch systémov v jeho tele:

Srdcovo-cievny systém

Určite vieš, že erekcia nie je nič iné ako prekrvenie tkaniva na správnom mieste. Preto si potrebuješ udržiavať výbornú pružnosť ciev a srdce v kondícií.

Hormonálny systém

Hormóny ovplyvňujú doslova všetko, čo sa deje v tvojom tele. Dnes sa budeme baviť hlavne o testosteróne, ktorý je pre účely dosiahnutia vysokej kvality sexuálneho života úplne najdôležitejší. Ak si čítal Princípy Pračloveka, tak už vieš, že každý jeden zo šiestich princípov priamo ovplyvňuje zdravie aspoň jedného z týchto systémov. Zloženie stravy, tréning a dostatočná regenerácia sú všetky veľmi dôležité faktory a jeden bez druhého nedosiahne taký efekt ako keď si dáš záležať na všetkých troch. V knihe sa tomu venujem do hĺbky, no ak chceš konkrétnejšiu odpoveď, povedzme si niečo v krátkosti o všetkých troch:

Spánok

Mám pocit, že v tomto článku som ku spánku už povedal všetko, čo pokladám za dôležité. Jednoducho, keď si nevyspatý, klesá tvoja citlivosť na inzulín a celkovo tvoja hormonálna sústava bude narušená. Telo bude fungovať v núdzovom režime a v takom veru na rozmnožovanie (pamätá si ešte niekto, že to je primárny dôvod, prečo z evolučného hľadiska sexujeme?) energiu míňať nebude. Zdravý chlap by mal vstávať ideálne bez budíka a pod teepee – paplónom podopretým svojim vlastným stĺpom. Ak dodržiavaš všetky zásady spánku spomenuté v článku vyššie a napriek tomu to tak nie je, tak treba hľadať príčinu inde.

Tréning

Už dlhšie spomínam, že priorita bežného človeka, ktorý chce byť zdravý, by nemal byť tréning, ktorý je nanajvýš hodina za deň, ale predovšetkým pravidelný pohyb rozmiestnený do ostatných 15 hodín dňa (mimo 8 hodín spánku), ktoré ale, žiaľ, väčšina presedí. Takýto (ne)pohyb má obrovský vplyv na stav srdcovo-cievneho systému, ktorý, ako som už spomínal, ovplyvňuje kvalitu tvojej erekcie, resp. schopnosť ju vôbec dosiahnuť. Pamätaj si, že každý sval v tvojom tele potrebuje pravidelne dostať zabrať a srdce nie je výnimkou. Preto sa aspoň párkrát za deň vybehni po schodoch, alebo sa iným spôsobom „zadýchaj“. Pokiaľ celý deň sedíš, všetky svaly lenivejú a to ti určite nepomôže podávať stelárne výkony v posteli.

Okrem nízko intenzívneho pohybu počas dňa je ale pre celkové zdravie (a obzvlášť hladinu tesťáku) veľmi dôležitý aj samotný tréning v štýle o akom hovorím v publikácií Princípy Pračloveka. HIIT (vysoko intenzívny intervalový tréning) a silový tréning majú obrovský vplyv na hladinu testosterónu. Zo silových cvikov by som špeciálne vypichol komplexné pohyby so závažím, ktoré majú podľa mňa asi zo všetkého najväčší vplyv na tento kľúčový hormón. Sám na sebe som si všimol, že aj v prípade, že spánok a stravu zvládam na jednotku, bez ťažkých drepov to proste nie je ono. Snatch, mŕvy ťah a podobné cviky s olympijskou tyčou sú tiež fajn a aspoň raz za týždeň by ich podľa mňa mal do svojho režimu zaradiť každý chlap, aj keď je jeho tréningové úsilie zamerané iným smerom (čo je aj môj prípad).

Strava

Strava je zo spomínaných troch asi najkomplexnejšia záležitosť, čo je aj dôvod, prečo som jej venoval samostatnú publikáciu (Kuchyňa Pračloveka). Keďže chceš konkrétne príklady, nejaké ti uvediem, no pamätaj si, že napriek tomu, že toto sú asi najdôležitejšie veci, veľa malých vecí, ktoré môžeš robiť zle, ich môže úplne negovať.

Dostatok nasýtených tukov a cholesterolu

Práve to, čo sa niektorí „odborníci“ ešte stále snažia presadzovať ako najhoršiu voľbu pre tvoje zdravie je pre tvorbu testosterónu najdôležitejšie. Tvoje telo potrebuje na syntézu testosterónu cholesterol a to je fakt. Preto tie najlepšie jedlá, ktoré ti pomôžu v tejto oblasti sú vajíčka (hlavne žĺtka), ale aj ďalšie živočíšne potraviny s obsahom tých správnych tukov a (nezoxidovaného) cholesterolu, ale aj iných živín ako napríklad maslo, či orgány (pečeň a spol)

Správny pomer poly-nenasýtených tukov

Pokiaľ máš priveľa omega-6 a málo omega-3 MK, tvoje telo bude mať problém udržať zápaly pod kontrolou. To sa odrazí aj na zdraví tvojho srdcovo-cievneho systému a následne aj na kvalite sexuálneho života. Ustrice a iné morské plody sú výborným zdrojom vysoko kvalitných tukov, minerálov a iných dôležitých látok (aj) pre zlepšenie sexuálnej funkcie. Všeobecne potrebuješ viac potravín ako avokádo, olivový, alebo tekvicový olej, a menej potravín ako sú spracované rastlinné oleje (ktoré sú vlastne súčasťou väčšiny balených potravín).

Dostatok zinku

Zinok je tiež priamo potrebný na tvorbu Tčka a je to jeden z minerálov, ktorý odporúčam suplementovať. Magnézium by som tiež silno odporúčal.

Dostatok kalórií celkovo

Špeciálne ak hladuješ, mal by si sa uistiť, že za deň prijmeš dostatok kvalitných kalórií na pokrytie svojho denného výdaja. Ak chudneš a podarí sa ti kalorický príjem príliš podseknúť, telo sa bude snažiť udržať poriadok (homeostázu) a prirodzene zníži kalorický výdaj a ty stratíš chuť sa hýbať, nie to ešte sexovať. Nedostatok potravy je prirodzený signál pre tvoje telo, že toto veru nie je obdobie na rozmnožovanie. A to platí aj pre ženy.

Minimum spracovaných potravín

Vyššie som spomínal prítomnosť spracovaných rastlinných olejov, no to nie je všetko. Rafinovaný cukor je ďalšia ingrediencia, ktorá okrem iného zníži aj tvoj testosterón. A nachádza skutočne v takmer všetkých spracovaných potravinách, aj takých, kde by si to nečakal. Či už je to fruktóza, dextróza, sacharóza (stolový cukor), glukózovo-fruktózový sirup, alebo akákoľvek iná forma, môžeš si byť istý, že neboli pridané za účelom zlepšenia tvojej erekcie. Všeobecne sa dá povedať, že čím čistejšie sa stravuješ, tým lepšie bude tvoje telo (a týmpádom aj tvoja čarovná palička) fungovať. Všetko, čo ti pomôže potlačiť zápaly a tvoriť viac energie na bunkovej úrovni (zlepšiť zdravie mitochondrií), ti pomôže aj v posteli. Mimochodom, výborná vychytávka sú aj adaptogény, ktoré som nedávno začal používať (najsilnejšie účinky sa pripisujú MACA prášku) .

Čo sa týka toho zlyhania…

Povedali sme si o najdôležitejších faktoroch, ktoré z teba urobia „tvrdého“ chlapa na počkanie. Pokiaľ ide o zabránenie občasného zlyhania, tak mám jednu zlú správu: aj keď budeš hore uvedené aplikovať na 100%, úplne sa tomu asi nevyhneš. Väčšinou je to totiž viac psychická záležitosť, a tie je o niečo ťažšie udržať pod kontrolou. Obzvlášť ak máš výnimočne stresujúce obdobie v živote, nečuduj sa, ak aj ten dole začne štrajkovať. Väčšinou pomôže, ak na to s partnerkou pôjdete pomaly a doprajete si napríklad masáž, alebo inú formu predohry. Existuje aj tzv. performance anxiety – alebo po našom jednoducho tréma. To je keď si tá horná hlava povie, že jej dopraje ten najlepší orgazmus, aký kedy zažila a tá spodná trvdohlavo (žiaľ nie doslova) odporuje. Tento problém väčšinou odpadáva, keď je dvojica už v tejto sfére zohratá.

Najlepšie urobíš, ak zabudneš na starú hlúpu ľudovú múdrosť, že chlap by mal byť vždy pripravený k akcií. Je síce pravda, že sme obvykle rýchlejšie pripravení k činu ako naše nežnejšie polovičky, no v živote sú aj iné (hoci málokedy tak príjemné) veci ako kopulácia. Teraz, keď už sme si objasnili veci okolo erekcie, teda „pripravenosti k činu“, povedzme si ešte niečo ako samotný „čin“ urobiť príjemnejší pre obe polovičky a trochu ho „skvalitniť“.

Ako zlepšiť svoj výkon v posteli

Tu si musíme objasniť hneď niekoľko vecí: V prvom rade, samotná dĺžka „aktu“ nie je priamo úmerná tomu, ako si ho pár užije. Oveľa viac ako na dĺžke času stráveného prirážaním záleží na tom, čo sa deje pred ním. Môžeš ty prirážať ako šijací stroj, keď zanedbáš prípravu, ona pritom bude zívať. Pamätaj si, že skôr než mäso vložíš do pece, je potrebné ju dôkladne predhriať. A pamätaj si aj to, že aj keď ty si pripravený hneď ako stvrdneš, ona potrebuje viac času. Oveľa viac. O predohre by sa toho dalo popísať veľa, no to už nechám na teba, aby si zistil, čo na tvoju lasičku funguje najlepšie (najlepšie ak ti to sama povie).

Poďme sa ďalej venovať tomu, čo môžeš urobiť preto, aby si predĺžil svoju výdrž a po správnom zahriatí ju priviedol do šialenstva a samozrejme, aby si si to poriadne užil aj ty.

Druhá vec, ktorú si musíš uvedomiť (a týmto ťa asi zaskočím) je, že ejakulácia a orgazmus sú 2 rôzne veci, ktoré sa dajú oddeliť. Stalo sa ti už, že si svoju nálož vypustil, ale „niečo“ tomu chýbalo? To niečo bol práve orgazmus. Tajomstvo do sveta mega pôžitkárskeho sexu je urobiť to naopak – dosiahnuť orgazmus bez ejakulácie. Jednoduché to veru nie je, ale ver mi, stojí za to sa to naučiť. Jeden z dôvodov je aj ten, že pri ejakulácií strácaš veľa tzv. sexuálnej energie, ktorá je najsilnejšou formou energie ženúca ťa vpred. Niečo o tom som spomínal aj tu. Napoleon Hill o tom písal vo svojej evergreen klasike „Mysli a zbohatni“. Dave Asprey tomu hovorí post-ejaculation hangover – post-ejakulačná „opica“.

Z mojej skúsenosti to platí hlavne pri „klasickom“ sexe, kde sa chlap postupne „dopracuje“ k jednému vyvrcholeniu v podobe výšplechu (grand finale). Po takomto sa cítim vyslovene demotivovaný, oslabený (vrátane imunity) a moja produktivita výrazne klesá minimálne v daný deň. Sám na sebe som si ale všimol, že pokiaľ je tých orgazmov za jednu „session“ niekoľko, tak tá ejakulácia nemá až taký vplyv a celkovo sa cítim lepšie. To ale vo veľkom záleží od frekvencie ejakulácie a tvojho veku. Ak si mladý zajac a držíš to v sebe príliš dlho, skôr či neskôr si „to“ nájde cestu von aj bez tvojho pričinenia. Postupom času a stúpajúceho veku sa ale dôležitosť ovládnutia techniky dosiahnutia orgazmu bez ejakulácie stupňuje, keďže sa predlžuje aj tvoja doba „regenerácie“.

Dave Asprey v tomto videu spomína číslo (vek – 7) / 4 – výsledok je počet dní, ktoré by si mal mať medzi ejakuláciami, ak si chceš udržať pevné zdravie. Ak máš odladené ostatné aspekty životosprávy, skús si všimnúť, aký vplyv má na tvoju „životnú energiu“ (drive) ejakulácia.

Ako sa naučiť orgazmovať bez ejakulácie?

Veľmi dôležitý je poznatok, že ejakulácia je vlastne iba kŕč svalov, akýsi podmienený reflex. A reflexy sa s dostatočnou dávkou disciplíny a odhodlanosti môžeš naučiť ovládať. Ak si niekedy skúšal ejakuláciu oddialiť, určite si si všimol, že existuje určitý bod, za ktorým je to bez fyzického zásahu (zatlačenie na perineum) nemožné – aj keď prestaneš so stimuláciou, semeno je už na ceste tvojim potrubím a jednoducho vystrelí. Aby si tomu zabránil, môžeš urobiť hlavne tri veci. Ako krajná možnosť tu je spomínaný tlak na perineum, čo je bod medzi semenníkmi a análnym otvorom. Hovorí sa mu aj „million dollar point“, no túto techniku neodporúčam používať pravidelne a je lepšie sa naučiť sebaovládaniu. Namiesto toho potrebuješ:

    • Posilňovať tzv. PC sval. Nie, gameri a programátori ho nemajú prirodzene silnejší. Celým názvom sa volá pubococcygeus, a je známy aj ako „panvové dno“. Tým, že ho posilňuješ získaš lepšiu kontrolu nad svojim potrubím a budeš vedieť posunúť „hranicu nezvratnej ejakulácie“ (nazvime ju HNE). Najjednoduchší spôsob je pri močení aspoň 5-6 krát prerušiť prúd na pár sekúnd. Toto cvičenie ale môžeš robiť kľudne aj pri počítači, v aute, keď stojíš na semafore, alebo kdekoľvek chceš (aj na sucho).
    • Zvyšovať vnímanie svojho tela. Na to, aby si mohol potlačiť reflex ejakulácie, musíš silno vnímať svoju hladinu vzrušenia a vedieť, kedy zatiahnuť PC sval čo najbližšie k HNE, ale v žiadnom prípade nie po ňom. Zatiahni príliš skoro a orgazmus bude oveľa menej intenzívny. Príliš neskoro a celá sranda sa končí.
    • Cirkulovať sexuálnu energiu. A je to tu… hokus pokus. Či sa ti to páči, alebo nie, na ovládnutie tejto techniky potrebuješ určitú, nazvime to „spirituálnu vyspelosť“ a potrebuješ vedieť „pracovať s energiami“. Sexuálne vzrušenie je vlastne koncentrovanie sexuálnej energie do bodu stimulácie (tvojho pytóna). Keď je príliš koncentrovaná, vybuchne. Preto ju odtiaľ potrebuješ odčerpať.

Fyzicky je to kombinácia práce s dychom (hlboké bránicové dýchanie), napnutia rôznych svalov (hlavne v oblasti perinea) a „uvoľnenie dráhy“ pre tok energie cez chrbticu až do hlavy. Vyžaduje to veľmi silné vnímanie tela, ktoré vybuduješ hlavne meditáciou a samozrejme praxou – najprv osamote a až potom s partnerkou. Ak to robíš správne, budeš cítiť až euforický stav v celom tele (niekedy aj zimomriavky po chrbte) a následný mierny pokles erekcie, ktorú ale veľmi jednoducho vrátiš a môžeš pokračovať, kým ťa to bude baviť.

Ešte raz zdôrazňujem, že práca s dychom (pranayama) je extrémne dôležitá a to nie len pri sexe. Dovolím si tvrdíť, že až keď máš pod kontrolou svoj dych, máš pod kontrolou aj svoje telo. Bez toho je veľmi nepravdepodobné, že túto techniku zvládneš. Na túto tému určite chystám aj článok v blízkej budúcnosti. Mimochodom, ak chceš dosiahnuť maximálnu kontrolu, rovno zabudni na porno. Okrem toho, že znižuje citlivosť tvojho mozgu na dopamín, skresľuje aj tvoju hranicu vzrušenia a zameriava sa na čisto fyzickú stránku sexu.

Toto je celkom pokročilá technika a ťažko sa mi popisuje v pár odsekoch, no ak chceš naozaj kvalitný zdroj, odporúčam ti publikáciu „The Multi-Orgasmic Man“ od autora menom Mantak Chia, z ktorej som sa túto techniku učil aj ja. Ak ju zvládneš a navyše máš partnerku, s ktorou ste prepojení nie len na fyzickej úrovni, môžte zažiť až transcendentálne orgazmy – niečo, čo ti obyčajný one-night stand, hoci aj s najsexy modelkou sveta, jednoducho neponúkne. Navyše môžeš využiť výhody sexuálnej zdržanlivosti (zvýšená produktivita a motivácia) a zároveň sexovať do sýtosti (kľudne aj častejšie ako „normálne“). To je čistý WIN! Ak sa ti článok páčil, nezabudni ho zdieľať medzi svojich kamošov a pomôcť tak vytvoriť légiu žrebcov. Potešíš ich, aj ich nežnejšie polovičky.

ZDIEĽAJ ČLÁNOK

mohlo by ťa zaujímať

Tento článok súvisí s mojou najdôležitejšou publikáciou Princípy Pračloveka - Životospráva pre vyšší výkon, lepšiu postavu a pevné zdravie. Ak sa ti páčil, určite by som ti odporučil prečítať si tento kompletný návod k vylepšenej životospráve. Okrem iného sa z nej dozvieš ako:

  • Optimalizovať tvoj hormonálny systém pre čo najväčší úbytok tuku a príbytok svalstva, úplne prirodzene
  • Zlepšiť svoj mentálny výkon, aby si mohol myslieť čisto a jasne a byť produktívny počas celého dňa
  • Posilniť svoj imunitný systém, aby si bol zdravý a fit po celý rok
  • Zbaviť sa neovládnuteľnej túžby po jedle a mať hlad pod kontrolou, takže nebudeš závislý od neustáleho prísunu jedla
  • Predĺžiť si život a zároveň neporovnateľne zlepšiť jeho kvalitu
Princípy Pračloveka
Top