mariano
Zakladateľ No Will No Skill a NWNS Academy, autor publikácií Princípy Pračloveka a Kuchyňa Pračloveka Som moderný pračlovek posadnutý neustálym zlepšovaním samého seba. Či už ide o zdravie, kondíciu, efektivitu práce, výkon mozgu alebo stav mysle, neustále hľadám spôsoby ako ich vylepšiť a zvýšiť tak kvalitu svojho života. Mojim poslaním je tieto poznatky šíriť do sveta a pomáhať ľuďom byť lepší ako včera - okrem iného prostredníctvom tohto blogu a našej pohybovej Akadémie. Ak ma chceš spoznať, prečítaj si niečo o mne.

Comments (7)

  1. Zdravím, kde si som začul názor podporený klinickou štúdiou, že nízkosacharidové diéty môžu byť nebezpečné, nakoľko majú dopomáhať k ochoreniam srdca, prípadne k ukladaniu kyseliny močovej v krvi.
    Aký je Váš názor na to?
    Ďakujem Juraj

    1. Zdravím. Každý má právo na svoj názor a kto má dosť peňazí aj na svoju „klinickú štúdiu“ 🙂 Môj názor je taký, že to je absolútny nezmysel. Tým nechcem povedať, že nízkosacharidová diéta je vhodná pre každého (resp. ešte si treba zadefinovať čo je nízkosacharidová diéta)

  2. Jedna otázka na Teba, poznatky, o ktorých píšeš sú podporené nejakou serióznou vedeckou prácou?

    1. Svoje vedomosti čerpám predovšetkým od popredných svetových mozgov v daných oblastiach, čiže áno, dalo by sa povedať, že sú podporené serióznou vedeckou prácou.

      Na druhej strane je aj veľa uznávaných ľudí, ktorých tvrdenia sú celkom odlišné od tých mojich a tiež sú založené na vedeckých výskumoch. O ich serióznosti sa ale vždy dá polemizovať.

      Koniec koncov, každý si musí urobiť svoj záver. Ja netvrdím, že mám svätú pravdu, prezentujem iba svoj názor, ku ktorému som dospel dôkladným študovaním a testovaním (prevažne na sebe, ale aj iných dobrovoľníkoch 🙂 ).

  3. Zaujímavé a v dnešnej dobe aj odvážne odporúčanie o tom,že sacharidy konzujumeš na večer/večer keď už si môžeš dovoliť ostať „otupelý“. Väčšina výživových poradcov odporúča práve sacharidy na večer vynechávať zo svojho jedálnička a jesť skôr ľahšie stráviteľné bielkoviny so zeleninou. Samozrejme nebavíme sa o monosacharidoch,či disacharidoch ale o polysacharidov. Ale je to presne o to ako vravíš, každý sme individuálny a mali by sme sledovať svoje telo a načúvať reakciám, ktoré nasledujú po konzumácií tých ktorých potravín v tých ktorých fázach dňa a záťaže. Avšak nemáš obavu,že sa ti budú postupne uvolnované sacharidy premieňať na tukové zásoby počas fázy zníženej večernej aktivity až spánku?

    1. Sacharidy sa budú premieňať na tuk a ukladať, pokiaľ sa nevyužijú na doplnenie glykogénu. Čiže nie, nemám obavu, lebo sa každý deň postarám o to, aby sa malo čo dopĺňať 🙂

  4. Páči sa mi, ako si prehľadne spracoval informácie, ktoré sa už objavili tu aj na iných weboch, najmä tá časť so zemiakmi a ryžou, ktoré majú po vychladnutí nižší GI a viac škrobov. Good job! 🙂 F

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *