mariano
Zakladateľ No Will No Skill a NWNS Academy, autor publikácií Princípy Pračloveka a Kuchyňa Pračloveka Som moderný pračlovek posadnutý neustálym zlepšovaním samého seba. Či už ide o zdravie, kondíciu, efektivitu práce, výkon mozgu alebo stav mysle, neustále hľadám spôsoby ako ich vylepšiť a zvýšiť tak kvalitu svojho života. Mojim poslaním je tieto poznatky šíriť do sveta a pomáhať ľuďom byť lepší ako včera - okrem iného prostredníctvom tohto blogu a našej pohybovej Akadémie. Ak ma chceš spoznať, prečítaj si niečo o mne.

Comments (10)

  1. pacia sa mi Tvoje clanky, mam rada „revolucne“ napady a nazory. Verim tomu, ze najprv si vsetko na sebe odskusas, nez to zverejnis. Podla toho, co som uz od Teba citala, mas toho nastudovaneho velmi vela. Myslim, ze viem, ako si to myslel s tym na vracanie. Je to prave z tej namahy. Preto asi este dlho po takomto treningu na jedlo ani nepomyslis. V dnesnej dobe, ked ani my dochodcovia NIC NESTIHAME je aj ta uspora casu vyborna. Uz len odist od PC a vrhnut sa na elipticky trenazer. Drzim palce, drz aj Ty mne :).

  2. Ahoj, zaujala ma (okrem ineho samozrejme:) Tato cast: „Tak si teraz na chvíľu predstav, že si ozajstný pračlovek. Prečo by si mal niekde hodinu či viac niekam utekať?“, resp. „Pračlovek pravdepodobne nebehal na dlhé vzdialenosti a ani ty by si nemal.“

    Ja mam zafixovane, ze clovek bol v minulosti uspesny najma vdaka svojej vytrvalosti (okrem sikovnosti samozrejme). Ktore relevantne zviera je vlastne pomalsie ako clovek?

    A to je akoby protiklad tvojej teorie, hoci sa silne inspirujes praclovekom.Moje 15minutove hladanie na googli podporilo skor ten lov na vytrvalost (napr. https://en.wikipedia.org/wiki/Persistence_hunting#Persistence_hunting_in_human_evolution). Nemam to ale vobec nastudovane. Predpokladam, ze ty to mas nastudovane viac, kedze vyzera ze sa tomu venujes (takmer?) profesionalne, predo by ma zaujimala tvoja odpoved/nazor/lepsie zdroje na toto. Dik

  3. Podla vsetkeho co to o sporte vies. Ale co si to pisal o Pracloveku v pohybe? Ak by to bolo tak, ako pises, tak by sme jedli len lenochodov. Vlastne boli by sme mrchozruti. Ak si myslis, ze v prirode vynikame rychlostou, tak to by som netvrdil ani keby som bol Bolt. Naopak, vynikame vytrvalostou. Kazdopadne, intervalovy trening vychadza prave z tychto „praprincipov“.

  4. Keby tentco clovek- praclovek vedel o com pise, tak by vedel, ze SPINNING zahrna rozne energy zony a teda aj inervalovy trenig!!!

  5. suhlasim,
    beham sprinty a cvicim street workout, ale tak “Pokiaľ ti tesne po tréningu nie je na zvracanie, netrénoval si dosť tvrdo“. mi pride trocha pritiahnute za vlasy. aj ked zatrenujem tak ze mam svalovicu tak na zvracanie mi nikdy nebolo, to uz sa mi zda ako moc

    1. Nevieš o čo prichádzaš 🙂 Pravda, trochu som to prifarbil, ale myslím že sem-tam to vyhecovať do tejto fázy nie je na škodu.

  6. As a runner and coach I think there are misconceptions around the definition and execution of cardio, I run (a lot!) and I also move (a lot!). Just as there are shitty movers there are also shitty runners, neither last too long before mother nature kicks them to the sideline with either injury or illness. Hopeully this article attempts to shed some light on it: http://www.championseverywhere.com/myths-chronic-cardio

  7. Vsetko to je napisane krasne, je to vsetko da sa povedat pravda. Zial clovek, ktory nerobil uplne nic ( a takych cita tvoj clanok spusta ) nemoze nabehnut na intervalovy trening. Potrebujes vybudovat zakladnu vytrvalost. A zial dajme si ruku na srdce a polozme si otazku; ako na to ??? KARDIOM. Tym nechcem tvoj clanom znehodnotit. Len chcem podotknut. Ze hiit trening je pre ludi, ktori uz dosiahli urcity stupen kondicie. A to ie dost zakladna informacia pre ludi, ktorych zaujme ttvoj clanok.

    1. pokial nema clovek nadvahu tak rovno moze dat intervalovy trening, akurat ze intervaly budu kratsie

    2. Máš pravdu v tom, že na HIIT potrebuje mať človek istý základ, no nesúhlasím s tvrdením, že ho vybuduje kardio cvičením. Dlhým behom nesprávnou technikou (cca 90% bežcov) sa človek rovnako dokaličí, len mu to bude trvať trochu dlhšie.

      Skôr by som povedal, že potrebuje „pohybový základ“ – primeranú mobilitu a zvládnutú techniku vykonávaných cvikov. Počas budovania tohto základu si vybuduje aj spomínanú kondíciu a presne takýto základ (aj s nadstavbou) sa bude budovať na mojich workshopoch Pračlovek v Pohybe.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *