Prečo nebyť športovcom, kašlať na posilku a čo robiť miesto toho

Známa hláška „Športom ku trvalej invalidite“ je síce najčastejšie používaná ako výhovorka na ospravedlnenie lenivosti, niečo na nej predsa len je. Z nejakého dôvodu predsa športovci odchádzajú do dôchodku vo veku, kedy by mali byť podľa mňa v tip-top stave. A ten dôvod má niečo spoločné aj s cvičením s posilke, crossfitom, všeobecne nízkou pohybovou zdatnosťou a častými zraneniami. Na druhej strane nehýbať sa vôbec je ešte oveľa horšie. Čo ti teda ostáva? Čo robiť aby si bol vo forme, vyhol sa zraneniam, bol zdatný po celý život a navyše si to užíval? Presne o tom si dnes povieme…

8 pohybových disciplín pre všestranný pohybový rozvoj

Ak čítaš moje články, tak ti je už asi jasné, že mojim cieľom nie je byť najlepší v jednom druhu pohybu, resp. športu. Myslím si, že oveľa lepšia cesta je byť čo najviac všestranne pohybovo zdatný. Je to lepšie ako pre telo, ktoré potrebuje výzvy a záťaž najrôznejšieho možného druhu, tak aj pre mozog, ktorý sa vždy potrebuje učiť nové veci. Dnes by som ti rád predstavil 8 pohybových disciplín, ktoré mne osobne dali najviac a ktoré odporúčam vyskúšať aj tebe.

5 silových prvkov pre maximálnu kontrolu svojho tela

Odkedy sa pamätám, som zástancom minimalizmu. Vždy som vyhľadával tých málo vecí, ktoré mi prinesú čo najviac výsledkov za relatívne málo úsilia. Vo svete pohybu, alebo konkrétnejšie silového rozvoja (predovšetkým vrchnej časti) tela to platí tiež. Existuje 5 silových prvkov, ktoré ak zvládneš, nebudeš mať problém prakticky so žiadnym iným. Hoci úsilia ťa ich dosiahnutie bude stáť veruže celkom dosť, ak ich raz dosiahneš, stačí ti cca pol hodina týždenne na ich udržiavanie. Ktoré sú to?

7 prerekvizít pokročilých silových prvkov, na ktorých potrebuješ zamakať

Takže chceš byť silný ako beštia? Chceš sa naučiť pokročilé silové prvky, ako muscle up, front lever, planche, kliky v stojke, výtlaky do stojky a podobné kúsky, z ktorých väčšine ľudí padá sánka? Dnes tu mám pre teba 7 prerekvizít pre vybudovanie týchto prvkov demonštrujúcich vysokú úroveň sily a kontroly, na ktorých pravdepodobne potrebuješ popracovať, aj keď už si v hre niekoľko rokov. Vlastne aj keď na tieto prvky nemieriš, tieto cviky ti môžu iba pomôcť v tvojom pohybovom a silovom napredovaní.

Dve základné ľudské polohy, ktoré by si mal robiť denne

Už si asi počul, že v dnešnej dobe sa ľudia hýbu oveľa menej, ako by bolo vhodné. A teraz nemám na mysli cvičenie, tréning, či iné „účelové“ aktivity. Hovorím o starom dobrom výživnom pohybe v nízkej intenzite, ktorý si tvoje kĺby vyslovene žiadajú a pokiaľ im ho nedáš, bude to mať následky. Dnes si v krátkosti povieme o dvoch polohách, ktoré by mali byť neoddeliteľnou súčasťou takéhoto pohybu a ktoré by si mal mať na dennom poriadku.

[Opýtaj sa Pračloveka] Robím to dobre? aneb Prečo ti nevypracujem jedálniček/tréningový plán na mieru

V dnešnom vydaní Opýtaj sa Pračloveka sa budem venovať otázkam, resp. žiadostiam týkajúcich sa individuálnych výživových a tréningových protokolov, ktoré dostávam veľmi často. Tento krátky článok bude slúžiť hlavne ako univerzálna odpoveď na podobné žiadosti a dozvieš sa z neho, prečo – aj keby som chcel – ti neviem povedať z akého dôvodu nechudneš / nepriberáš a či robíš všetko dobre.

Týchto 9 pohybov by mal zvládnuť pohybovo zdatný človek… Ako si na tom ty?

Článok o 9 pohyboch, ktoré by mal zvládnuť každý sa rýchlo stal najzdieľanejším článkom tohto blogu. Som si ale istý, že ty, ako člen kmeňa Moderných Praľudí chceš byť viac ako len bežným smrteľníkom. Preto som tentokrát zostavil zoznam 9 pohybov, ktoré by si mal zvládnuť, resp. na ktorých by si mal pracovať, ak chceš byť pohybovo zdatný člen nášho kmeňa.