3 najčastejšie nerovnováhy živín a ako ich napraviť

Jedávaš pravidelne orgány zvierat? Alebo dávaš prednosť mäsu? Čo tak ryby? Akú soľ používaš? Podľa odpovedí na tieto a ďalšie otázky môžeš odhaliť niektoré nedostatky vo svojej strave. Ak konzumuješ nedostatok, alebo naopak priveľa niektorých druhov potravín, môžeš si ľahko vypestovať nerovnováhu živín. V dnešnom článku sa dozvieš, ktoré z týchto nerovnováh sú najčastejšie, ako

[Krvné testy] Cholesterol, triglyceridy, statíny a srdcovo-cievne ochorenia

„Máš vysoký cholesterol a tvoj lekár ťa straší že ak nebudeš užívať lieky, čoskoro dostaneš infarkt? Alebo iba chceš vedieť celú pravdu o tom, ako to v skutočnosti s tým cholesterolom je? Tak si určite nenechaj ujsť dnešný článok, v ktorom ti prezradím ako najlepšie vyhodnotiť svoje výsledky lipidov v krvi a ako predchádzať srdcovo-cievnym

[Krvné testy] 5 kľúčových testov pre dlhodobé zdravie

[Krvné testy] 5 kľúčových testov pre dlhodobé zdravie

Chceš žiť dlhý život a udržať si pevné zdravie až do vysokého veku? V tom prípade jednoznačne potrebuješ pravidelne nazerať „pod kapotu“ svojho tela, a to napríklad pomocou krvných testov. Žiaľ, krvné testy, ktoré ti urobí lekár počas preventívnej prehliadky, ti toho veľa nepovedia. Preto tu je dnešný článok, v ktorom ti prezradím, aké hodnoty

Kedy jesť bielkoviny a koľko ich môžeš prijať naraz

Kedy jesť bielkoviny a koľko ich môžeš prijať naraz

V poslednom článku sme sa venovali téme, koľko bielkovín v skutočnosti potrebuješ. Dnes sa pozrieme na dve rovnako dôležité, ak nie aj dôležitejšie otázky: Kedy ich jesť a koľko ich môžeš zjesť naraz?

Prečo nebyť športovcom, kašlať na posilku a čo robiť miesto toho

Známa hláška „Športom ku trvalej invalidite“ je síce najčastejšie používaná ako výhovorka na ospravedlnenie lenivosti, niečo na nej predsa len je. Z nejakého dôvodu predsa športovci odchádzajú do dôchodku vo veku, kedy by mali byť podľa mňa v tip-top stave. A ten dôvod má niečo spoločné aj s cvičením s posilke, crossfitom, všeobecne nízkou pohybovou

[Chýbajúce živiny] Vitamín D3: Zdroje, účinky a suplementácia

V dnešnom článku zo série „Chýbajúce živiny“ sa budeme venovať ďalšej esenciálnej živine, ktorej máš pravdepodobne (po väčšinu roka) nedostatok. Ide o jednu z najdôležitejších živín pre fungovanie tvojho tela, ktorú ako jednu z mála získavaš viac z prostredia ako zo stravy. Aké sú jeho úlohy, ako ho získať dostatok, v akej forme, či vôbec

Top